Hoe word ik op de hoogte gehouden van mijn bestelling?
De door u gekozen bezorgmethode bepaalt hoe u op de hoogte wordt gehouden van uw bestelling en welke stappen u eventueel zelf nog moet ondernemen. In de orderbevestiging vindt u aanvullende informatie over dit proces. Voor elke bezorgmethode geldt een ander traject, maar u kunt de status van uw bestelling altijd volgen via de track-and-tracefunctie in het klantportaal.
Hoe word ik op de hoogte gehouden van mijn bestelling bij bezorging?
U kunt de status van uw bestelling op elk moment volgen via de track & trace in het klantportaal of in de Holland Gold App.
- U heeft besteld: u ontvangt een orderbevestiging met uitleg over het verdere verloop van uw bestelling.
- Wij verwerken de betaling: bij een iDEAL-betaling gebeurt dit direct; bij een bankoverschrijving duurt dit maximaal twee werkdagen.
- Betaalbevestiging: u ziet in de Track and Trace van uw order wanneer de betaling is verwerkt.
- Producten op voorraad: zodra de producten op voorraad zijn, ontvangt u een e-mail om een afleverdatum te plannen.
- Bestelling gereed voor verzending: u ontvangt bericht dat u via het klantportaal uw bezorgdag kunt kiezen.
- Bevestiging bezorgdag: na het kiezen van de afleverdag ontvangt u hiervan een bevestiging per e-mail.
- Pakket ingepakt: één werkdag vóór levering ontvangt u een mail dat uw pakket is ingepakt en de volgende werkdag wordt geleverd.
- Tijdslot en pincode: de avond vóór levering ontvangt u een tijdslot per mail waarin de chauffeur arriveert, samen met een viercijferige verificatiecode die u aan de chauffeur moet overhandigen.
- Dag van levering: u ontvangt een mail dat uw pakket ons logistiek centrum heeft verlaten. In Nederland en grote delen van België ontvangt u een pincode die u aan de chauffeur geeft bij aflevering. Zorg dat u of iemand anders aanwezig is bij de levering.
- Pakket onderweg: u ontvangt een melding zodra de bezorger bijna bij u is.
- Afleverbevestiging: na aflevering ontvangt u per e-mail een bevestiging dat uw bestelling is geleverd.
Lees hier meer over de bezorging.
Hoe word ik op de hoogte gehouden van mijn bestelling bij opslag?
U kunt de status van uw bestelling op elk moment volgen via de track & trace in het klantportaal of in de Holland Gold App.
- U heeft besteld: u ontvangt een orderbevestiging met uitleg over het verdere verloop van uw bestelling.
- Wij verwerken de betaling: bij een iDEAL-betaling gebeurt dit direct; bij een bankoverschrijving duurt dit maximaal twee werkdagen.
- Betaalbevestiging: u ziet in de Track and Trace van uw order wanneer de betaling is verwerkt.
- Account aanmaken: heeft u nog geen opslagaccount, dan ontvangt u van ons een mail om dit aan te maken. Heeft u al een account, dan hoeft u niets te doen.
- Producten op voorraad: zodra de producten beschikbaar zijn, regelen wij het transport naar de opslaglocatie.
- Producten in opslag: via de track & trace in het klantportaal of de app ziet u wanneer uw bestelling bij de opslaglocatie is gearriveerd en is toegevoegd aan uw account. Uw edelmetaal is vervolgens zichtbaar in uw portefeuille.
Hoe word ik op de hoogte gehouden van mijn bestelling bij afhalen op kantoor?
U kunt de status van uw bestelling op elk moment volgen via de track & trace in het klantportaal of in de Holland Gold App.
- U heeft besteld: u ontvangt een orderbevestiging met uitleg over het verdere verloop van uw bestelling.
- Wij verwerken de betaling: bij een iDEAL-betaling gebeurt dit direct; bij een bankoverschrijving duurt dit maximaal twee werkdagen en indien u betaalt op kantoor dan verandert er niets in de track and trace van uw order.
- Producten op voorraad: zodra de producten beschikbaar zijn, regelen wij het transport naar onze kantoorlocatie. Let op, we houden geen voorraden aan op kantoor.
- Afhaaldag plannen: zodra uw bestelling op kantoor is aangekomen, ontvangt u een e-mail. U neemt vervolgens telefonisch contact met ons op om een afhaaldag in te plannen.
Lees hier meer over het afhalen van een bestelling op kantoor.
Is het gelukt? Laat het ons weten!