Actuele koersen (kg): Goud €72.575 Zilver €924
    
Terug

Kookaburra 2010 1 kilogram zilveren munt

1.090,05
iDEALBankoverschrijvingPayPalCrypto via CoinifyContant/PIN op kantoorBancontact
9 op voorraad
meer stuks bestellen van dit product is helaas niet mogelijk.
- +
In winkelwagen
Kookaburra 2010 1 kilogram zilveren munt

De 1 kilo Zilveren Kookaburra 2010 munt is vernoemd naar de grootste ijsvogel in de wereld. Het zilvergehalte van de Kookaburra is 999/1000 met een nominale waarde van $ 30 AUD. Hierdoor heeft de munt de status van een wettig betaalmiddel. Alle Kookaburra munten worden standaard geleverd in een harde plastic capsule.

De zilveren Kookaburra is voor het uitgegeven in 1990 door het Australische Perth Mint in één troy ounce. Pas een jaar later zijn daar varianten in 2 troy ounce, 10 troy ounce en een kilogram aan toegevoegd. Jaarlijks wordt het design van de Kookaburra aangepast, mede daardoor is de munt ook erg populair bij verzamelaars.

Het design van de munt bestaat aan de ene zijde uit: het nieuwe 2010-ontwerp van de Kookaburra met de woorden "AUSTRALIAN KOOKABURRA", het desbetreffende jaar van uitgifte, volume en zuiverheid "2010 1 KILO 999 SILVER". De andere zijde toont een portret van "Elizabeth II Australia", dat werd onderworpen aan kleine veranderingen door de tijd heen. Het portret wordt rondom omlijst met het opschrift "ELIZABETH II AUSTRALIA * 30 DOLLARS *". De rand van de Kookaburra is geribbeld zonder inscriptie.

De kilomunten worden geleverd in plastic muntcapsules. Deze muntcapsules zijn niet per definitie helemaal glanzend, ondanks dat ze direct vanuit de leverancier aan ons geleverd worden.

Specificaties
Zuiverheid / Gehalte999/1000 - 24 Karaat
Jaar van uitgifte2010
Hulp nodig?
Neem contact op
Edelmetaal Adviseur
Edelmetaal Adviseur

Waarom zilveren munten kopen bij Holland Gold?

Oók zilver biedt bescherming in tijden van inflatie
Oók zilver biedt bescherming in tijden van inflatie

Mensen beschouwen zilver als het goud van de arme man, wat absoluut de verkeerde manier is om ernaar te kijken. Goud heeft het meeste een monetair karakter, maar zilver beweegt in tijden dat een financieel systeem onder druk staat, minstens net als goud. 

Zilver is een grondstof voor industriële toepassingen
Zilver is een grondstof voor industriële toepassingen
Het groeiende tekort aan zilver biedt kansen. Zilver is schaars. De vraag naar zilver komt voor grofweg 50% vanuit de industrie, met name voor toepassingen in zonnepanelen en elektrische auto’s. Door de energietransitie stijgt deze vraag hard.
Zilver is een steunpilaar in de beleggingsportefeuille
Zilver is een steunpilaar in de beleggingsportefeuille

Zilver is een grondstof en monetair metaal. Goud en zilver verhouden zich in een lange geschiedenis in zekere mate tot elkaar; dit wordt de goud-zilver ratio genoemd. Zilver is in 25 jaar niet zó goedkoop geweest in vergelijking met goud.

Cookie-voorkeuren

Holland Gold maakt gebruik van functionele en tracking cookies om o.a. uw gebruikservaring op de website te verbeteren, content te personaliseren en advertenties.

Lees meer over ons cookiebeleid.
Wij geven om uw privacy

U kunt uw cookie-voorkeuren instellen door de verschillende hieronder beschreven cookies te accepteren of te weigeren

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken door basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde delen van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet goed functioneren.

Vereist
Voorkeuren

Met voorkeurscookies kan een website informatie onthouden die de manier verandert waarop de website zich gedraagt of eruit ziet, zoals uw voorkeurstaal of de regio waarin u zich bevindt.

Statistieken

Statistische cookies helpen website-eigenaren te begrijpen hoe bezoekers omgaan met websites door anoniem informatie te verzamelen en te rapporteren.

Marketing

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers op verschillende websites te volgen. Het is de bedoeling advertenties weer te geven die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker en daardoor waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.