Actuele koersen (kg): Goud €72.740 Zilver €922
    
Terug

2 Rand Zuid-Afrika

3 op voorraad
meer stuks bestellen van dit product is helaas niet mogelijk.
- +
In winkelwagen
2 Rand Zuid-Afrika

De 2 Rand South Africa munt werd geslagen van 1961 tot 1983 door de Zuid-Afrikaanse regering. De munt wordt geslagen in 7,98 gram goud met een fijnheid van 0.916/1000, oftewel 22 karaat is. De gouden 2 Rand munt is zowel een populaire beleggingmunt als een populaire verzamelmunt. De 2 rand gouden munt heeft een internationale bekendheid en geldt als wettig betaalmiddel. Deze munt kan gebruikerssporen bevatten en wordt, afhankelijk van de voorraad, geleverd in diverse jaartallen.

De voorzijde van de gouden 2 rand Zuid-Afrika toont een afbeelding van Jan van Riebeeck, die de eerste Nederlandse nederzettingen in Afrika oprichtte en ook de oprichter van Kaapstad was. Op de voorzijde van de munt was ook de tekst te zien ‘Eendrag MAAK MAG’ wat in het Afrikaans betekend ‘Eenheid is kracht’. Op de achterzijde van de munt staat een springbok afgebeeld met daarbij de tekst ‘2R’ (staat voor 2 Rand) ‘SUID-AFRIKA’ en het jaartal waarin de munt geslagen is. Het ontwerp van de 2 rand gouden munt is ontworpen door Coert Steynbergs en is hetzelfde als het ontwerp van de 1 Rand munt.

Specificaties
Fijn gewicht7,32 Gram
Totaal gewicht7,99 Gram
AfmetingenØ 22 mm x 1,83 mm
Zuiverheid / Gehalte916,7/1000 - 22 Karaat
Jaar van uitgifte1961-1983
ConditieEerder in omloop geweest
Land van herkomstZuid-Afrika
MunthuisThe South African Mint
VerpakkingZachtplastic muntcapsule
Veiligheids kenmerkenNee
Wettig betaalmiddelJa
Nominale waarde2 Zuid-Afrikaanse rand
Belasting (BTW)Vrijgesteld van BTW
Verzekerde verzendingJa, op locatie naar keuze
Ophalen mogelijkJa, in Alkmaar of Rotterdam
Opslag mogelijkJa, in Nederland
Meer specificaties tonen
Hulp nodig?
Neem contact op
Edelmetaal Adviseur
Edelmetaal Adviseur

Waarom goud kopen bij Holland Gold?

Goud biedt bescherming in tijden van inflatie
Goud biedt bescherming in tijden van inflatie
Op lange termijn behoudt goud haar waarde, terwijl valuta stevig aan koopkracht verliest. Een voorbeeld van het waardevaste vermogen van goud is dat u 2.000 jaar geleden een maatpak kon kopen voor één gouden munt en dat nu nog steeds het geval is.
Goud is een verzekering tegen een systeemrisico
Goud is een verzekering tegen een systeemrisico
De goudreserves bij centrale banken fungeren als dekking van een geldsysteem. Volgens DNB is goud een ‘vertrouwensanker’: “Als het hele financieel systeem instort, biedt de goudvoorraad een onderpand om opnieuw te beginnen.“
Goud is een steunpilaar in de beleggingsportefeuille
Goud is een steunpilaar in de beleggingsportefeuille
Goud versterkt de portefeuille door het lange termijn rendement en diversificatie. De traditionele rol als veilige haven betekent dat goud in tijden van crisis een troef is, die tegengesteld beweegt tegenover de rest van de portefeuille.
Prijshistorie product
Cookie-voorkeuren

Holland Gold maakt gebruik van functionele en tracking cookies om o.a. uw gebruikservaring op de website te verbeteren, content te personaliseren en advertenties.

Lees meer over ons cookiebeleid.
Wij geven om uw privacy

U kunt uw cookie-voorkeuren instellen door de verschillende hieronder beschreven cookies te accepteren of te weigeren

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken door basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde delen van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet goed functioneren.

Vereist
Voorkeuren

Met voorkeurscookies kan een website informatie onthouden die de manier verandert waarop de website zich gedraagt of eruit ziet, zoals uw voorkeurstaal of de regio waarin u zich bevindt.

Statistieken

Statistische cookies helpen website-eigenaren te begrijpen hoe bezoekers omgaan met websites door anoniem informatie te verzamelen en te rapporteren.

Marketing

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers op verschillende websites te volgen. Het is de bedoeling advertenties weer te geven die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker en daardoor waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.