Actuele koersen (kg): Goud €88.651 Zilver €999
    
Terug

De gouden rugzak - Handboek voor vermogende families

42,51
Tijdelijk niet leverbaar
- +
In winkelwagen
De gouden rugzak - Handboek voor vermogende families

De praktijk leert ons dat een opgebouwd familievermogen na twee generaties in veel families is verdampt. Wat doen families die al verschillende generaties vermogen succesvol overdragen anders, dan families die hierin falen? Deze vraag stond centraal in het kwalitatieve onderzoek Vermogensoverdracht in Nederland. Door diepte-interviews met vermogende erfgenamen achterhaalden wij hoe zij zijn opgegroeid, zijn voorbereid op het toekomstige familiekapitaal en wat hun ervaringen met geërfd vermogen zijn. Een onderzoek van deze omvang en diepgang heeft in Europa nog niet eerder plaatsgevonden. Auteurs: Raimund Kamp, Marijke Kuijpers en Ad Kil

Door onvoldoende voorbereiding en communicatie, onduidelijkheden en ruzies kan enkel al de afwikkeling van een nalatenschap een drama worden. Veel erfgenamen ervaren door onvoldoende financiële kennis en ervaring moeilijkheden bij het beheer van hun erfenis. Ook leidt de erfenis regelmatig tot relatieproblemen en problemen met zingeving.
Dit handboek is interessant voor vermogende ouders, families met een familiebedrijf, (toekomstige) erfgenamen en hun adviseurs, en geïnteresseerden die een inkijk willen in de wereld van vermogende families. Onderwerpen die aan bod komen zijn onder andere financiële- en vermogensopvoeding, beheer van geërfd vermogen en leven met geërfd vermogen. Dit alles in de lijn van praktijkonderzoek gekoppeld aan wetenschappelijke inzichten. Auteurs: Raimund Kamp, Marijke Kuijpers en Ad Kil
Uitgever: Boom Fiscale uitgevers
Uitgifte: December 2013
ISDN: 978 90 8974 854 6

Over de auteurs:

Drs. Marijke D.C. Kuijpers BBA (1964)
Marijke is ervaren in het begeleiden van mensen die opeens een groot vermogen verwerven, zoals directeuren-grootaandeelhouders die hun onderneming verkopen en erfgenamen. Marijke heeft ruim twintig jaar bancaire ervaring met zowel institutionele als particuliere relaties bij diverse banken in Nederland.

Mr. Raimund N.J. Kamp (1972)
Het realiseren van ideeën is een van de belangrijke drijfveren van Raimund die als een rood draad door zijn leven lopen. Een combinatie van zijn ondernemende geest met een bovengemiddelde interesse voor de mens en de rol van geld en vermogen, leidde tot het oprichten van Guidato Family Office. In zijn rol als adviseur, docent, onderzoeker en spreker deelt hij op gepassioneerde wijze zijn inzichten in de leefwereld van vermogende particulieren, trends in family office en private banking.

Prof. dr. Ad J. Kil (1947)
Ad is hoogleraar Didactiek van Research voor Professionals aan de Nyenrode Business Universiteit. Hij heeft zijn ideeën over promoveren door professionals praktisch vormgegeven in het Nyenrode Executive Doctorate Program, een programma waarvan hij directeur is. Hij was eerder professor Human Resource Development aan de Nottingham Law School (UK), directeur van Master Opleiding Conflict Management aan de Universiteit van Maastricht en dean van het International Institute voor de Financial Industry. Daarnaast is hij actief als consultant, opleider en onderzoeker in onder meer de professional service industrie, real estate en conflictmanagement.

Specificaties
Jaar van uitgiften.v.t
Hulp nodig?
Neem contact op
Edelmetaal Adviseur
Edelmetaal Adviseur
Wij geven om uw privacy

U kunt uw cookie-voorkeuren instellen door de verschillende hieronder beschreven cookies te accepteren of te weigeren

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken door basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde delen van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet goed functioneren.

Vereist
Voorkeuren

Met voorkeurscookies kan een website informatie onthouden die de manier verandert waarop de website zich gedraagt of eruit ziet, zoals uw voorkeurstaal of de regio waarin u zich bevindt.

Statistieken

Statistische cookies helpen website-eigenaren te begrijpen hoe bezoekers omgaan met websites door anoniem informatie te verzamelen en te rapporteren.

Marketing

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers op verschillende websites te volgen. Het is de bedoeling advertenties weer te geven die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker en daardoor waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.